Žene Su Više Sklone Ozbiljnim ili Fatalnim Povredama u Saobraćajnim Nesrećama od Muškaraca

Velika većina politika i istraživanja o sigurnosti automobila osmišljena je oko “50. percentilnog muškarca”, lutke teške 77 kilograma i visine 175 cm, koja je prvi put standardizirana 1970-ih.

Iako više muškaraca nego žena godišnje pogine u saobraćajnim nesrećama, žene imaju veće šanse da budu ubijene u nesrećama slične težine, te imaju 73 posto veću vjerovatnoću da budu ozbiljno povrijeđene u frontalnom sudaru slične težine.

Novo istraživanje objavljeno 15. marta u časopisu Frontiers in Public Health ističe kako rodna pristrasnost u dizajnu i sigurnosti automobila može rezultirati razlikama u vrsti i težini ozljeda koje pretrpe muškarci i žene u saobraćajnim nesrećama.

“Otkrili smo da se obrasci ozljeda u saobraćajnim nesrećama i težina ozljeda razlikuju između muškaraca i žena. Također pokazujemo da žene češće dolaze u traumu s znakovima šoka u poređenju s muškarcima, bez obzira na težinu ozljede,” izjavila je glavna autorica, Susan Cronn, RN, istraživačica i vodeća napredna praktikantica hirurgije na Medicinskom fakultetu Wisconsin u Milwaukeeju, u saopštenju za medije.

Ova otkrića dodaju sve većem broju dokaza koji pokazuju razlike u ishodima saobraćajnih nesreća s obzirom na biološki spol, kaže Christopher J. Wolff, MD, član tima za akutnu hirurgiju, traumu i kritičnu njegu u Cleveland Clinic Akron General u Ohaju.

“Mislim da je korijen ovog rada jednostavno pitanje: Radimo li sve što je moguće da zaštitimo i brinemo se za sve ljude jednako?” kaže dr. Wolff, koji nije bio uključen u studiju.

Žene Pretrpe Više Povreda Karlice i Jetre u Saobraćajnim Nesrećama

Istraživači su nastojali bolje razumjeti da li se razlike u ozljedama i smrtnosti između muškaraca i žena u saobraćajnim nesrećama mogu pronaći i u informacijama koje bolnice bilježe kada osoba stigne na hitnu nakon saobraćajne nesreće.

Pregledom kliničkih podataka o ozljedama, istraživači su mogli vidjeti stvarne ishode nesreća, umjesto procjena rizika, dajući im jedinstvenu perspektivu za procjenu da li sigurnosni sistemi automobila poput pojaseva i zračnih jastuka jednako dobro funkcionišu za muška i ženska tijela.

Korištenjem podataka od više od 56.000 žrtava saobraćajnih nesreća, od kojih je polovina bila ženskog spola, istraživači su otkrili da iako su muškarci imali više ozljeda ukupno, žene su imale više povreda karlice i jetre.

Novo Otkriće: ‘Normalni’ Vitalni Znakovi Mogu Biti Različiti za Muškarce i Žene

U novom otkriću koje bi moglo imati značajne implikacije, istraživači su otkrili da žene češće premašuju indeks šoka veći od 1,0 u poređenju s muškarcima. Ovo je bilo tačno čak i za žene koje su imale manje ukupno ili manje teške ozljede nego njihovi muški kolege. Povišeni indeks šoka može biti rani znak hemoragičnog šoka, uzrokovanog velikim gubitkom krvi, ali može biti i rani prediktor smrtnosti, prema autorima.

Indeks šoka je brza računica zasnovana na vitalnim znakovima koja se može koristiti za procjenu težine bolesti, objašnjava Wolff. To je važan alat koji se koristi za razvoj boljih načina za brzo i tačno otkrivanje teških bolesti uzrokovanih kritičnim ozljedama, čime se omogućava rana i odgovarajuća intervencija kako bi se spasili životi, kaže on.

Otkrića bi mogla značiti da ženska tijela imaju manji kapacitet za funkcionisanje kada se dogode fiziološke promjene. Možda neke ozljede imaju veći utjecaj na ženska tijela ili ženska tijela drugačije podnose gubitak krvi nego muška tijela, rekla je Cronn.

“Moguće je i da smo pretpostavljali da su normalni vitalni znakovi isti za sve bez obzira na spol, i da trebamo revidirati našu definiciju normalnog,” rekla je.

Ako daljnja istraživanja pokažu da ova otkrića mogu napraviti razliku u njezi i ishodima pacijenata, spolno diferencirani indeks šoka mogao bi promijeniti pristup pružatelja prve pomoći i kliničara prema pacijentima, napisali su istraživači.

Iako indeks šoka ima svoje prednosti, rezultati ove studije mogu sugerirati da ili biološke žene imaju različite odgovore na traumu i ozljede, ili da razumijevanje normalnih i abnormalnih rezultata kod bioloških žena možda nije tako jasno kao što se prethodno mislilo, kaže Wolff. “Potrebno je više kliničkih istraživačkih napora kako bi se bolje odgovorilo na ovo pitanje,” kaže on.

‘Trebamo li Biti Užasnuti da Istraživanje Lutaka za Crash Testove Nema Test za Prosječno Veličinu Ženu?’

Otkrića o tome kako su ozljede različite prema biološkom spolu dodaju se nakupljanju dokaza koji pokazuju razlike u ishodima saobraćajnih nesreća, kaže Wolff. Iako postoji mnogo varijabli koje još trebaju biti proučene, promjene se trebaju napraviti na preventivnom zdravstvenom nivou kako bi se one ograničile, kaže on.

“Trebamo li biti užasnuti da istraživanje lutaka za crash testove nema test za prosječno veličinu ženu?” pita Wolff.

Lutke za Crash Testove za Žene Su Zastarjele

Autori se nadaju da će njihovi rezultati pomoći u donošenju promjena. “Nadamo se da ćemo moći preciznije odrediti utjecaj spola na ozljede u nesrećama, kako bi inženjering sigurnosti vozila mogao uzeti u obzir važne razlike između muških i ženskih tijela u svom dizajnu, te da pruže uvid za zakonodavstvo i regulacije prema potrebi za ravnopravnost u dizajnu sigurnosti automobila,” rekla je Cronn.

Lutke koje trenutno odobrava Nacionalna uprava za sigurnost u saobraćaju (NHTSA) zasnovane su na podacima o percentilu starim decenijama. Muška lutka je visoka 175 cm i teška 77 kilograma, a obje ženske lutke koje se koriste su visoke 150 cm i teže između 44 i 49 kilograma.

Ova ženska lutka predstavlja samo najmanjih 5 posto žena (prema standardima sredine 1970-ih) i ne uzima u obzir bilo kakve biološke razlike — to je samo smanjena verzija muške lutke.

U frontalnim crash testovima za NHTSA i Institut za osiguranje sigurnosti na autoputevima, ženska lutka iz 5. percentila ili vozi suvozačko mjesto ili ne učestvuje u testu uopšte — iako žene sada predstavljaju gotovo 50 posto vozača u Sjedinjenim Državama.

Zastarjele lutke također ne predstavljaju starije osobe ili osobe koje teže više, kažu stručnjaci.

Iako je nova ženska lutka za crash testove dizajnirana, ona još uvijek nije korištena u testiranju. Izvještaji iz prošlogodišnjih budžetskih pregovora sugerirali su da nedostaju sredstva potrebna za postavljanje ženske lutke na vozačko mjesto.

Source link

Alen

Saradnik portala

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.